5 pomysłów na słodki prezent

Jako, że Dzień Matki zbliża się wielkimi krokami postanowiłam przygotować tego posta ze sprawdzonymi, wegańskimi przepisami. Wszystkie opcje wypróbowałam i wyszły pyszne! Będą tu pomysły trudniejsze i łatwiejsze do wykonania, ale o tym za chwilę.

  1. Wegańskie pralinki

Myślę, że ten pomysł idealnie sprawdzi się jako prezent. Pralinki wyglądają pięknie, można je udekorować, a nawet wsadzić do ozdobnego pudełka. Przepis znalazłam na kanale JUSZES i serdecznie zapraszam Was do obejrzenia tego filmiku i wypróbowania przepisu. Filmik z przepisem

Ja wykorzystałam jedynie pomysł na czekoladki z posypką, ale jak widzicie na załączonym obrazku jako posypki użyłam  oprócz orzechów i kakao (zamiast karobu) wiórki kokosowe i posiekaną żurawinę. Wyszły genialnie!

P.S. Pamiętajcie, żeby wygospodarować sobie odpowiednią ilość czasu na schłodzenie czekoladek w lodówce. W moim przypadku wystarczyło jakieś 20min.

17437998_293781491055525_2142521646513127424_n

2. Wegańskie pieguski

Jeszcze niedawno pieguski zaliczały się do moich ulubionych ciastek. Cieszę się, że znalazłam opcję wegańską i mogę delektować się ich smakiem kiedy tylko najdzie mnie ochota (Ciasteczka robi się bardzo szybko i praktycznie zawsze mam potrzebne składniki pod ręką).

Składniki:

  • 1/2 szklanki oleju kokosowego
  • 1 szklanka cukru trzcinowego
  • 1/4 szklanki mleka roślinnego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1,75 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 posiekanej tabliczki gorzkiej czekolady
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • jeśli chcecie dodajcie też posiekane orzechy

Przepis:

Do dużej miski dodaj olej kokosowy i cukier i dokładnie wszystko wymieszaj. Następnie dodaj mleko oraz ekstrakt. Do wymieszanej masy stopniowo dodawaj mąkę z proszkiem do pieczenia i znów wymieszaj. Na koniec dodaj czekoladę, rodzynki (ewentualnie orzechy). Masę uformuj w nieduże kulki na blaszce przykrytej papierem do pieczenia. Piecz w 180°C przez 10 minut. Po upływie tego czasu daj odpocząć swoim ciastkom przez następne 10 minut.

3.Placuszki owsiane z kremem z nerkowców i owocami.

Następny pomysł na prezent jest idealny dla osób, które mieszkają ze swoimi mamami, bo można go wykorzystać jako śniadanie do łóżka!

  • Składniki na placuszki:
  • 1 szklanka płatków owsianych
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego
  • 1 banan

Płatki owsiane blendujemy, następnie dodajemy resztę składników i jeszcze raz wszystko miksujemy. Masę nakładamy łyżką na suchą, rozgrzaną patelnię. Obróć na drugą stronę gdy na placuszkach zaczną pojawiać się bąbelki.

  • Składniki na krem z nerkowców:
  • 1/2 szklanki namoczonych przez noc nerkowców (pamiętajcie, żeby zostawić 2-3 łyżki „zalewy”)
  • płaska łyżka dowolnego, słodkiego syropu (klonowy, z agawy)

Wszystkie orzechy i syrop blendujemy razem, stopniowo dodając wodę z zalewy z nerkowców. Dzięki niej możemy kontrolować konsystencję naszego kremu.

Kremem smarujemy placuszki, a na wierzch kładziemy ulubione owoce i pyszne śniadanie gotowe!

P.S.Jeśli ma być to śniadanie do łóżka wygodniej będzie zrobić placuszki na jeden kęs.

4.Tarta czekoladowa

Uwielbiam stronę jadłonomii i serdecznie polecam Wam wypróbować tamtejsze przepisy. Do tej pory przygotowałam stamtąd 2 ciasta i trochę Wam o nich opowiem.

Tarta czekoladowa z wody po ciecierzycy? Brzmi dziwnie, ale wyszła przepysznie! Do tego robi się ją bardzo szybko (tylko pamiętajcie, że tarta musi się schłodzić w lodówce lub na szybko w zamrażarce przed podaniem).

Warto podkreślić, że jeśli wasz blender nie radzi sobie (tak jak mój) z zmiksowaniem daktyli razem z orzechami, owoce można rozgnieść w palcach i wtedy ciasto wygnieść w rękach. Ta tarta jest idealną opcją dla czekoholików.

Link do przepisu: klik

5. Brownie czekoladowe z musem orzechowym

Jest to bardziej wymagająca opcja i wykonanie tego ciasta zajęło mi trochę czasu, ale wyszło genialne! Także jeśli macie trochę wolnego czasu, koniecznie wypróbujcie, a obdarowana osoba na pewno będzie prze szczęśliwa. Link do przepisu: klik

DSC_0177.JPG

To już wszystkie opcje na prezent (lub dodatek do prezentu), które dzisiaj przygotowałam. Jak widać na załączonych zdjęciach wszystkie przepisy wypróbowałam i ręczę za nie!

Skomentuj

